Ανάχωμα παραποτάμιας όψης στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας
Fiks Yevgeniy (1972)
2008 | 20 x 30 εκ
Φωτογραφική εκτύπωση σε χαρτί
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
MCA.SMCA.C49
Δωρεά του καλλιτέχνη
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Ενότητα/Σειρά: Μόσχα
Είδος έργου: Φωτογραφία
Θέμα: Φωτογραφία, Αστικό τοπίο
Τεχνικές: Φωτογραφία
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Η ενότητα έργων «Μόσχα» αποτελείται από μία σειρά 31 φωτογραφιών, οι οποίες απεικονίζουν τόπους-πλατείες που υπήρξαν μέρη συνεύρεσης ομοφυλοφίλων στη Μόσχα από τη δεκαετία του ’20 έως την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης. Τα μέρη που φωτογράφισε ο καλλιτέχνης το 2008 σε απλό αλλά συνάμα ντοκιμαντερίστικο ύφος, υπήρξαν τόποι κατασκευής της ομοφυλόφιλης ταυτότητας των κατοίκων της πόλης, ενώ αντιμετωπίζονται από τον φωτογράφο ως ένα μέρος θρήνου για τις ζωές των καταπιεσμένων πολιτών. Όπως αναφέρει ίδιος ο καλλιτέχνης στην εισαγωγή της ομώνυμης έκδοσης που συνοδεύει αυτήν την ενότητα έργων «Το project Μόσχα ασχολείται με την ιστορική υπόσχεση της Οκτωβριανής Επανάστασης προς την ομοφυλοφιλική κοινότητα και αντικατοπτρίζει την ομόφυλη εμπειρία στη Σοβιετική Ρωσία». Στις φωτογραφίες δεν αποτυπώνονται ομοφυλόφιλοι, δεν υπονοείται καν η παρουσία τους εκεί. Στην πραγματικότητα δεν απεικονίζονται ανθρώπινες παρουσίες καθώς οι χώροι είναι κενοί, αποστειρωμένοι. Η ομώνυμη έκδοση περιλαμβάνει ακόμη μια επιστολή του 1934, του Βρετανού ομοφυλόφιλου κομμουνιστή δημοσιογράφου Harry Whyte με ερωτήσεις προς τον Ιωσήφ Στάλιν σχετικά με τη συμβατότητα της ομοφυλοφιλίας με τον Κομμουνισμό και με γενικότερα σχετικά θέματα προς συζήτηση. Ανάχωμα παραποτάμιας όψης στο Πάρκο Gorky: Χώρος συνεύρεσης κατά τη δεκαετία του 1970.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Yevgeniy Fiks γεννήθηκε στη Μόσχα το 1972. Πραγματοποίησε σπουδές στη Μόσχα (Moscow Academic Art College in Memory of 1905, 1987-1991 & V. Surikov Moscow State Academy Art Institute, 1991-1993) και στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη (Brooklyn College, B.F.A. 1995-1997 & School of Visual Arts, M.F.A. 1997-1999) όπου ζει και εργάζεται από το 1994. Ασχολείται με πολλά project που αφορούν το θέμα της μετα-σοβιετικής εποχής σε σχέση με τη Δύση, διερευνώντας ζητήματα που αφορούν τις προσλαμβάνουσες σχετικά με τον αμερικανικό κομμουνισμό.