Μενου

Λόφος Πιερίας, 1966-1967

Στυλιανού Γιάννης (1941-1996)

1966-1967

Ασπρόμαυρο Αρνητικό


Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης | Αρχείο Γιάννη Στυλιανού

TMP603.STY75.NEG311

Δωρεά οικογένειας Γ. Στυλιανού


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Φωτογραφία

Θέμα: Στιγμιότυπο στην επαρχία


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Στη φωτογραφία αυτή από τον Λόφο Πιερίας αποτυπώνεται το εσωτερικό δωματίου πέτρινης κατοικίας, τυπικής στην ελληνική ύπαιθρο τα μεσοπολεμικά και μεταπολεμικά χρόνια. Στο λιτό περιβάλλον διακρίνονται τα απολύτως απαραίτητα και χρηστικά: στο ράφι το ραδιόφωνο, άοκνος σύντροφος για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, το ρολόι / ξυπνητήρι, ένα πακέτο τσιγάρα. Ο άντρας καθισμένος κρατά ένα κουβάρι σπάγκου με το οποίο δένει ένα μεγάλο δεμάτι με φύλλα καπνού. Το βλέμμα του ηλικιωμένου άντρα στρέφεται προς το βρέφος που κάθεται στο πάτωμα σε ένα κιλίμι. Τα χαμόγελα καθρεφτίζουν το παιχνίδισμα ανάμεσα στους δυο, καθώς η σκληρή αγροτική εργασία ενσωματώνει μαζί και τις οικογενειακές φροντίδες.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Ο Γιάννης Στυλιανού (1941-1996) γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδασε νομικά, πριν ασχοληθεί με την οικογενειακή βιομηχανία κατασκευής υποδημάτων. Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία το διάστημα 1965-1969, κατά βάση ως αυτοδίδακτος. Μεγάλο μέρος του έργου του αφορά στη Θεσσαλονίκη, με ενότητες όπως τα Ναυπηγεία, η Λαϊκή, η Διεθνής Έκθεση, η Παρέλαση και άλλες. Φωτογράφισε ακόμη στην ελληνική ύπαιθρο, ενώ ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη φωτογραφία δρόμου. Το έργο του, παρότι όχι ιδιαίτερα εκτεταμένο λόγω της βραχείας ενασχόλησής του με το μέσο της φωτογραφίας, αποτέλεσε ένα συνδετικό και εννοιακό κρίκο ανάμεσα στην ελληνική μεταπολεμική φωτογραφία και εκείνη της μεταπολίτευσης. Το έργο του παρουσιάστηκε μια φορά, όσο ήταν εν ζωή σε ατομική έκθεση το 1970 στην Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» της Θεσσαλονίκης. Το 2002 το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης παρουσίασε αναδρομική έκθεση και έκδοση του έργου του. Το φωτογραφικό του αρχείο ανήκει στη μόνιμη συλλογή του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.