Μενου

Τραπεζοκαθίσματα του καφεζαχαροπλαστείου Μινέρβα, στη συμβολή των οδών Αργοναυτών και Γκλαβάνη

Λέτσιος Δημήτρης (1910-2008)

Μεταπολεμική περίοδος | 6 x 6 εκ

Ασπρόμαυρο Αρνητικό


Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης | Αρχείο Δημήτρη Λέτσιου

TMP741.LET41.NEG449

Δωρεά φωτογράφου


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Φωτογραφία

Θέμα: Αστικό τοπίο, Άποψη παραλιακής οδού


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Το παραλιακό μέτωπο της πόλης του Βόλου συνιστούσε προσφιλές θέμα για τον Δημήτρη Λέτσιο ο οποίος κατέγραφε την περιοχή μέσα από διαφορετικές οπτικές και σε ποικίλες συνθήκες. Η παρούσα λήψη πραγματοποιήθηκε με καλοκαιρία, όπως μαρτυρά η λαμπρότητα του ήλιου, και αποτυπώνει τμήμα της περιοχής του λιμανιού, με τη θάλασσα και τα ογκώδη πλοία στο βάθος, έχοντας σε πρώτο πλάνο τα τραπεζοκαθίσματα του καφεζαχαροπλαστείου Μινέρβα, στη συμβολή των οδών Αργοναυτών και Γκλαβάνη. Ο Λέτσιος ερευνούσε διεξοδικά με τον φακό του την πόλη καταγράφοντας τη φυσιογνωμία της με τεκμηριωτική διάθεση. Οι φωτογραφίες του συνθέτουν το πορτρέτο του Βόλου μέσα από εικόνες ντοκουμέντα που σκιαγραφούν την όψη του τοπίου, που αναπόφευκτα αντανακλά τα ήθη και την κοινωνική ζωή του τόπου, ακόμη και απουσία των ανθρώπων από το κάδρο.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Ο Δημήτρης Λέτσιος γεννήθηκε στην Ανακασιά του Βόλου το 1910. Σταμάτησε από νωρίς το σχολείο και εργάστηκε από μικρή ηλικία στο οικογενειακό αρτοποιείο. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει το 1934. Αν κι ο φωτογράφος Μπάμπης Μπασδέκης συνέδραμε ουσιαστικά στην εκπαίδευσή του, υπήρξε κατά βάση αυτοδίδακτος. Το 1956 ίδρυσε το παράρτημα της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας (ΕΦΕ) στο Βόλο. Φωτογραφίες του παρουσιάστηκαν σε πολλές εκθέσεις ενώ διακρίθηκε και βραβεύτηκε στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Βερολίνο, Βουκουρέστι). Έφυγε από τη ζωή το 2008. Με χρονικό ορίζοντα που υπερβαίνει τον μισό αιώνα, το έργο του προβάλλει την ελληνική ύπαιθρο με έμφαση στο Πήλιο και τον θεσσαλικό κάμπο αποτυπώνοντας τον δημώδη πολιτισμό σε όλες του σχεδόν τις εκφάνσεις. Πορτρέτα και τοπία, σκηνές και στιγμιότυπα συνθέτουν μια εικόνα της μεταπολεμικής Ελλάδας που περιλαμβάνει και τον αστικό χώρο, κυρίως την πόλη του Βόλου, και τον καθιστούν μια από τις σημαντικότερες μορφές στη μεταπολεμική ελληνική φωτογραφία. Το 2006 ο Δημήτρης Λέτσιος δώρισε το φωτογραφικό του αρχείο στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το οποίο αριθμεί περί τα 56.000 αντικείμενα και περιλαμβάνει ασπρόμαυρα και έγχρωμα αρνητικά και εκτυπώσεις, καθώς και έγχρωμες διαφάνειες.