Το σιλό του λιμανιού μέσα από ιστιοφόρα
Λέτσιος Δημήτρης (1910-2008)
Μεταπολεμική περίοδος | 6 x 6 εκ
Ασπρόμαυρο Αρνητικό
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης | Αρχείο Δημήτρη Λέτσιου
TMP745.LET45.NEG453
Δωρεά φωτογράφου
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Φωτογραφία
Θέμα: Αστικό τοπίο, Όψη λιμανιού
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Ο Δημήτρης Λέτσιος φωτογράφισε εκτεταμένα το παραλιακό μέτωπο του Βόλου, ένα σημείο αναφοράς για την πόλη αλλά και τον ίδιο τον φωτογράφο, στο οποίο εργαζόταν αλλά και διέμενε από ένα σημείο και μετά. Η παρούσα φωτογραφία συνιστά μια ιδιαίτερη λήψη της όψης του λιμανιού που πραγματοποιήθηκε μέσα από ιστιοφόρο από μία οπτική γωνία που δημιουργεί έντεχνα ένα εσωτερικό κάδρο μέσα στο κάδρο. Σε πρώτο πλάνο επικρατούν τα δομικά στοιχεία του πλοίου ενώ στο βάθος διακρίνονται κτίσματα του λιμανιού με προεξέχον το σιλό που χρησίμευε για την αποθήκευση υλικών. Το βλέμμα του θεατή προσκρούει στους επιβλητικούς όγκους του κτιρίου όσο και του εμπορικού πλοίου που έχει δέσει δίπλα του και εισέρχεται δυναμικά στο τοπίο. Η πυκνή πληροφορία της εικόνας μεταδίδει την αίσθηση της έντονης δραστηριότητας στην κομβική για την πόλη περιοχή.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Δημήτρης Λέτσιος γεννήθηκε στην Ανακασιά του Βόλου το 1910. Σταμάτησε από νωρίς το σχολείο και εργάστηκε από μικρή ηλικία στο οικογενειακό αρτοποιείο. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει το 1934. Αν κι ο φωτογράφος Μπάμπης Μπασδέκης συνέδραμε ουσιαστικά στην εκπαίδευσή του, υπήρξε κατά βάση αυτοδίδακτος. Το 1956 ίδρυσε το παράρτημα της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας (ΕΦΕ) στο Βόλο. Φωτογραφίες του παρουσιάστηκαν σε πολλές εκθέσεις ενώ διακρίθηκε και βραβεύτηκε στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Βερολίνο, Βουκουρέστι). Έφυγε από τη ζωή το 2008. Με χρονικό ορίζοντα που υπερβαίνει τον μισό αιώνα, το έργο του προβάλλει την ελληνική ύπαιθρο με έμφαση στο Πήλιο και τον θεσσαλικό κάμπο αποτυπώνοντας τον δημώδη πολιτισμό σε όλες του σχεδόν τις εκφάνσεις. Πορτρέτα και τοπία, σκηνές και στιγμιότυπα συνθέτουν μια εικόνα της μεταπολεμικής Ελλάδας που περιλαμβάνει και τον αστικό χώρο, κυρίως την πόλη του Βόλου, και τον καθιστούν μια από τις σημαντικότερες μορφές στη μεταπολεμική ελληνική φωτογραφία. Το 2006 ο Δημήτρης Λέτσιος δώρισε το φωτογραφικό του αρχείο στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το οποίο αριθμεί περί τα 56.000 αντικείμενα και περιλαμβάνει ασπρόμαυρα και έγχρωμα αρνητικά και εκτυπώσεις, καθώς και έγχρωμες διαφάνειες.